۰

خودتان را بیشتر بشناسید - مهم

خودتان را بیشتر بشناسید - مهم

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 67

خودتان را بیشتر بشناسید
آیا میدانستید یکی از بزرگترین ضربه هایی که همیشه انسانها در زندگی خود خورده‌اند دلیلش نشناختن خودشان بوده است؟ منظور از شناخت خود این نیست که اگر بدانید چه خوراکی را دوست دارید، شما خودتان را خوب میشناسید. تا به حال شده از خود بپرسید چه چیزی برای روان شما مفید است؟ چه چیزی شما را شاد و پر امید میکند؟ اگر پاسخ به این پرسشها از نظر شما پول است تا به حال شده از خود بپرسید چه چیزیی شما را پولدار میکند؟

خیلی از آدمها حواسشان بیشتر به معده شان است تا مغزشان. آنها حاضر نیستند هرچیزی را وارد معده خود بکنند ولی حاضرند هرچیزی را به ذهن بخورانند.

همین حالا از خود بپرسید آیا در حال انجام دادن کاری هستم که دوست دارم؟ چه کار میتوانم انجام دهم که موفق شوم؟ علایق روحی خود را بشناسید و بر روی آنها تمرکز کنید. خیلی از افراد، دیگران را بهتر از خود میشناسند. برای نمونه آنها خوب میدانند که دوستشان از چه چیزی ناراحت میشود ولی خودشان را به خوبی دوستشان، نمیشناسند.

حالا قلم و کاغذ را بردارید و بر روی آن چیزهایی را بنویسید که روحتان را آرام میکند. بعد از دانستن آنها تاجایی که میتوانید در زندگی روزانه خود کارهایی را انجام دهید که به آنها کمک میکند. اگر یک آهنگی شما را افسرده میکند دیگر گوشش ندهید و نگویید من با این موزیک خاطره دارم. آهنگی که شما را افسرده میکند اسمش خاطره نیست. از همین حالا خود را از شر چیزهایی که شمار را غمگین و افسرده میکند خلاص کنید.


قدم 67 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۰ دیدگاه
اولین دیدگاه این مطلب را ارسال کنید.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید