۰

دیگران را بفهمید و درک کنید

دیگران را بفهمید و درک کنید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 71

دیگران را بفهمید و درک کنید


بزرگترین مشکل انسانها با یکدیگر دلیلش نفهمیدن و درک نکردن همدیگر است. یکی از بالاترین دلایل جدایی زوجین درک نکردن هم است. از شما پرسشی دارم چرا چیزی را که دوست ندارید توقع دارید دیگران هم دوست نداشته باشند؟ چرا فکر میکنید که همیشه شما درست فکر میکنید؟ چرا به نظر دیگران به اندازه نظر خود احترام نمیگذارید؟

بهترین راه برای داشتن یک رابطه خوب با هر جنسیتی و هر سنی درک طرف مقابل است. اگر دوست دارید که در دل هر انسانی، نفوذ کنید تنها راهش این است که طرف مقابلتان را بفهمید. همیشه، یادم می آید یکی از بزرگترین مشکلات من با خانواده در سن نوجوانی، درک نکردن آنها و همانطور درک نکردن من بود. بیشتر خانواده ها، همین مشکل را دارند و نمیتوانند ارتباط خوبی با فرزندانشان برقرار کنند. از همین حالا تصمیم بگیرید که اشتباه دیگران را نکنید و سعی کنید دیگر انسانها را هم درک کنید. اگر کسی به شما نیاز داشت که به حرفش گوش دهید، این کار را بکنید و دست از نکوهش کردن اطرافیان خود بردارید. همیشه در کتابهای مدیریت و رهبری، این نکته اهمیت دارد؛ نیروی زیر دست خود و همکاران خود را درک کنید. این دنیا برای همه با ارزش است این فکر را نکنید اگر اشخاصی بمانند شما فکر نمیکنند از این زندگی لذت نمیبرند. نظر دیگران همانقدر باید برای شما با ارزش باشد که گویی نظر خودتان است. هرگز دیگران را بخاطر اشتباهات گذشته محکوم نکنید و به دنبال بهانه ای برای دوباره گفتن آنها نباشید.


قدم 71 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۰ دیدگاه
اولین دیدگاه این مطلب را ارسال کنید.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید