۰

زمانتان را با چه اشخاصی سپری میکنید؟

زمانتان را با چه اشخاصی سپری میکنید؟

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 65

زمانتان را با چه اشخاصی سپری میکنید؟
همیشه از خود این را بپرسید آیا اشخاصی که من با آنها در ارتباط هستم آنقدر خوب هستند که اگر فرزند من با آنها در ارتباط بود از نظر من بدون مشکل بود؟ مشکل ما این است که فکر میکنیم زمانیکه بزرگ شدیم هیچکس نمیتواند روی ما تاثیر بگذارد. تا به حال چند آدم بزرگ را دیده اید که در سن نوجوانی و جوانی سالم بوده‌اند ولی در سنی که هیچکس باورش نمی‌شود در دام اعتیاد افتاده‌اند؟ من از این اشخاص زیاد دیده ام. در اینجا اعتیاد فقط مثال است و این فکر را نکنید که نداشتن دوست معتاد یعنی دوست خوب.

یکی از دوستان من، زمانیکه متاهل شده بود با دوستان جدید متاهلی آشنا شده بود و هر شب به میهمانی میرفت. بعد از گذشت شش ماه آنقدر قرض بالا آورد، که پس دادن آنها برایش بسیار مشکل ساز شد. من نمیخواهم مهمانی رفتن را منع کنم و یا درس زندگی بدهم. هدف من از گفتن این حرف، این است که شما بایستی آگاه باشید چه کاری را انجام میدهید. یک دوست خوب زمان شما را برای نیازهای بیهوده خودش نمی‌گیرد. یک دوست خوب وقتی شما به وی می‌گویید امشب مشغول کاری هستم و نمی‌توانم بیرون بروم از شما ناراحت نمی‌شود. خیلی از دوستها فقط زمان خوشی در کنار شما هستند و اگر مشکلی برای شما پیش بیاید خیلی راحت غیبشان می‌زند. در این دنیا هیچکس از هیچکس برتر نیست و همه به یک اندازه ارزشمند هستیم ولی اگر زمان شما با اشخاصی سپری شود که با هدف شما همسو نیستند کارتان تا حد زیادی مشکل خواهد شد.

آیا شما دوست خوبی برای دوستان خود هستید؟


قدم 65 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۰ دیدگاه
اولین دیدگاه این مطلب را ارسال کنید.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید