۶

همیشه دنبال روی منطق نباشید

همیشه دنبال روی منطق نباشید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 80

همیشه دنباله روی منطق نباشید


همیشه منطق پاسخ درست را به ما نشان نمی‌دهد زیرا منطق هر شخص هر روز در حال رشد کردن است و هیچگاه کامل نخواهد شد. اگر شما بخواهید پیروی از منطق بکنید خیلی از چیزهایی که به آنها باور قلبی دارید را باید فراموش بکنید زیرا خیلی از آنها با منطق دانشمندان یکی نیست. بیشتر اوقات منطق، ما را از کاری که دوست داریم میترساند و در ما شک و دودلی درست میکند. ساختن هواپیما و یا هرچیزی که حالا باعث آسایش ما شده در آن زمان از دید دیگران، غیر منطقی و محال بوده است.

منطق میگوید: شخصی که ناشنوا است، نمیتواند موزیسین شود ولی بتهوون (استاد موسیقی کلاسیک) ناشنوا توانست بهترین قطعات موسیقی کلاسیک را در زمان ناشنوا بودنش خلق کند.

منطق خیلی از دکترها میگوید: اگر شما مریضی لاعلاج مانند سرطان گرفته باشید، به زودی خواهید مرد ولی خیلی ها با امید و باور، سخت ترین مریضی ها را شکست داده اند.

شما هم اجازه ندهید که منطق، همیشه برایتان تصمیم بگیرد و شما را از هدفتان دور کند. منطق انسان درست بمانند یک برنامه کار میکند و بر طبق اطلاعات ورودی، پاسخ را به شما میدهد. اگر این وسط چیزی با محاسبات منطق جور در نیاید به شما پیغام میدهد و این پیغامها چیزی جز، این کار نشدنی است نمیباشد.

منطق در برابر اراده بسیار ناچیز است و اگر شما گولش را بخورید، تبدیل به فردی ناتوان خواهید شد. 


قدم 80 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۶ دیدگاه
    • avatar
      خواهش
      اره شاید ولی گول خوردن از رو احساسات هم خیلی هست
    • avatar
      ;-)
  1. avatar
    یک حالتی جدیدا بهم دست داده اینطوری که با اینکه میدونی خیلی تلاش کردی اما چون هنوز به اون نقطه صد خودت نرسیدی یک ترسی داری شاید ترس از شکست..ولی بنظرم همون ناراحتی بیشتره تا ترس..شایدم علایم همون کمال گرایی باشه..
    بهرحال..اذیتم میکنه
    ......
    یک کتاب خوبی که بخواید معرفی کنید وجود داره؟
    • avatar
      به جای تلاش کردن برای رسیدن به هدف، بهتر هست تلاش کنید برای لذت بردن ازمسیری که دارید طی میکنید تا به مقصد (هدف) برسید، شاید ۱۰۰ سال دیگ هم به هدف نرسید، اون موقع نباید از زندگی لذت ببرید؟ یک بار فقط زندگی میکنید پس ب فکر لذت بردن باشید
      الگوی من برایان تریسی هست و کتاب هاش رو دوست دارم، به نظرم کتاب هدف برایان تریسی فوق العاده هست، البته اگر عمل بشه وگرنه اگر عمل نشه با کتاب های ساده دیگه فرقی نداره

    • avatar
      خواهش ;-)
    • avatar
      قابل نداره :))
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید