۳

چه کاری را میتوانید بکنید؟

چه کاری را میتوانید بکنید؟

صد قدم تا شمای بهتر

قدم 35

چه کاری را میتوانید بکنید؟
همه ی ما در هر شرایطی که هستیم میتوانیم کارهایی را انجام دهیم که از عهده ما ساخته است. شما نیازی نیست کاری را انجام دهید که در حال حاضر نمیتوانید بلکه باید کاری را بکنید که میتوانید. برای نمونه اگر شما قادر به خرید یک ساز گران قیمت در حال حاضر نیستید دلیلی ندارد آنقدر صبر کنید تا پول شما برای خرید آن کافی شود زیرا امکان اینکه شما از شور و صرافت یادگیری آن بیفتید زیاد است. یکی از دوستان من برای خرید یک گوشی گران قیمت تلفن همراه آنقدر صبر کرد که زمان خرید آن مدل گوشی که مد نظرش بود کاملاً قدیمی شده بود و در بازار به سختی کار نکرده آن پیدا میشد. همیشه از خود بپرسید در حال حاضر چه کاری از توان من ساخته است و چه کاری را میتوانم بکنم؟ خیلی ها این پرسش را از خودشان برعکس میپرسند مانند: من فلان کار را نمیتوانم بکنم. شما کافی است به این فکر کنید چه کاری را میتوانید انجام دهید. من، خیلی از مواقع شنیده ام دیگران به جای اینکه بیشتر به فکر چاره ای برای خود باشند به فکر نکوهش خود و دیگران بیشتر هستند.

از شما میخواهم چند دقیقه روی این قدم فکر کنید و از خودتان بپرسید من برای رفع مشکلاتم چه کارهایی را میتوانم انجام دهم؟ اگر قرض و بدهی دارید به این فکر کنید که چگونه میشود آنها را پرداخت کرد؟، اگر پاسخهایتان از روی بی فکری است مانند: برای پول در آوردن زیاد، بایستی حتما کار خلاف و یا کلاه برداری کرد! دوباره از خود بپرسید، چگونه میشود فکر سالم کرد؟


قدم 35 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۳ دیدگاه
  1. avatar
    صبر، توکل، شکر خدا:))))
    ( البته بد آموزی نداشته باشه، در موارد خیلی خاص که چاره ای جز این نیست...)
    • avatar
      درسته:)
  2. avatar
    ...
    گرچه شب تاریک است
    دل قوی دار؛
    سحر نزدیک است...
    (حمید مصدق)
    اینو به خودم گفتم که حواسم باشه:))
    • avatar
      :)
  3. avatar
    من چندوقتیه دارم تمرین میکنم تمرین خوب شدن و خوب بودن وفکرکردن ...!واین کاریه که درحال حاضر میتوم انجامش بدم پس میخوام به بهترین شکل ممکن انجامش بدم و میدونم که فقط الان وقتشه میخوام کمی تمرین یاد گرفتن به تمام معنای صبر و امیدرا هم بکنم تا روزی دچار مشکل نشوم ...گاهی بزرگترین کاری که میتونیم بکنیم فکر کردنه ..!!:))
    مطلب خوبی بود سپاس:)
    • avatar
      تمرین کردن توی هر زمینه ای باعث رشد فوق العاده میشه
      البته به شرطی که آهسته و پیوسته ادامه داشته باشه
      موفق باشی :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید