۰

بدهید تا بیشتر بدست آورید

بدهید تا بیشتر بدست آورید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم دوم

بدهید تا بیشتر بدست آورید

تمام انسانها در هر شرایطی چیزهایی را دارند که دیگر به آنها نیاز ندارند. هرگز همچین فکری را نداشته باشید که برای کمک کردن به دیگران بایستی پولدار باشید. من پولدارهای زیادی را دیده ام که اصلا سخاوتمند نیستند و خساست آنها زبانزد دیگران است و بر عکس آن را هم دیدهام اشخاصی که با میزان دارایی کم به دیگران تا جای ممکن کمک میکنند. اگر میخواهید در زندگی خود فراوانی را احساس کنید تنها یک اصل برای آن وجود دارد و آن کمک کردن به دیگران است. اگر چیزی را نیاز ندارید به دیگری بدهید و فراموش نکنید مال دنیا مال دنیاست و ما هیچ چیز را نمیتوانیم با خود به آن دنیا ببریم. یکی از دوستانم تعریف میکرد:

زمانیکه مادر بزرگم از دنیا رفت آنقدر از خانه او لباس و کفشهای نو پیدا کردیم که تمامی نداشت.

همین حالا در کمدتان را باز کنید و هرچیزی را که برای مدتی است از آنها استفاده نکردید به کسی که به آنها نیاز دارد ببخشید. کمدتان را کمی خالی کنید تا جایی برای دیگر چیزهای نو داشته باشد. هرگز نگویید اینها را برای روز مبادا نگه داشتم زیرا ما از ثانیهای بعد خبر دار نیستیم. بدون شک مادربزرگ دوست منم همچین چیزی را به خودش میگفته. خداوند در کتاب آسمانیاش گفته است:

شما بدهید، من به شما بیشتر خواهم داد.

خساست یکی از بدترین اخلاقیات است که یک انسان میتواند داشته باشد. سخاوتمند بودن به دارایی نیست به بخشش است. دل کندن از چیزهایی که دست و پای شما را گرفته باعث راحتی روان و حس خوب کمک کردن میشود.

لبخند فراموش نشه  ;-)


قدم 2 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۰ دیدگاه
اولین دیدگاه این مطلب را ارسال کنید.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید