۲

نقاط قوت خود را کشف کنید

نقاط قوت خود را کشف کنید

صد قدم تا شمای بهتر

قدم ۲۲

نقاط قوت خود را کشف کنید

آدمی زمانیکه خودش را بیشتر کشف می‌کند و بهتر میشناسد بیشتر خودش را دوست خواهد داشت و بعد از آن ارزش واقعی خودش را خواهد فهمید. از شما میخواهم قلم و کاغذی بردارید و بر روی آن پنج مورد فیزیکی که شما از آنها لذت میبرید را روی آن بنویسید. فراموش نکنید تمامی این موارد باید در شما باشد نه کس دیگر. برای نمونه: شما اگر قد بلندی دارید و دوستش دارید بنویسید: من قد بلندی دارم و یا اگر از بینی خود راضی هستید بنویسید: من بینی زیبایی دارم. اگر این کار را انجام دادید حالا پنج مورد را درباره نقاط قوت استعدادی خود را بنویسید. برای نمونه: من قادر به نوشتن هستم. من در سخنرانی توانا هستم. من صدای دلنشینی دارم. اگر این کار را هم کردید به سراغ پنج مورد فیزیکی بروید و جلوی هر یک از آنها این را بنویسید: اگر من این را نداشتم چقدر بد میشد؟ برای نمونه: من چشمان تیز بینی دارم و اگر آنها را نداشتم چقدر بد میشد؟ شما با این کار متوجه میشوید که چقدر ثروتمند هستید. حال به سراغ پنج مورد استعدادی خود بروید و در مقابل هر یک بنویسید چطور میتوانم آنها را تا جایی که میتوانم تقویت کنم؟ کدام یک از استعدادهای من منحصر به فرد است؟ فراموش نکنید هر یک از انسانها یک استعداد ویژه ای دارند که آنها را از دیگران متمایز میکند. شما هم استعداد ویژه ای را دارا هستید که میتوانید با تقویت آن به آرزویتان برسید. تحت هیچ شرایط به این فکر نکنید که خیلیها بمانند من هستند شما با پشتکار خود میتوانید از تمام آنها پیشی بگیرید.


قدم 22 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۲ دیدگاه
    • avatar
      خواهش
    • avatar
      سلام
      اره :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید