۸

چه کاری مناسب است و چه کاری مناسب نیست

چه کاری مناسب است و چه کاری مناسب نیست

صد قدم تا شمای بهتر

قدم ۲۳

چه کاری مناسب است و چه کاری مناسب نیست

قبل از انجام هرکاری از خودتان بپرسید چه کاری مناسب و چه کاری مناسب من نیست؟ کارهایی که از هر لحاظ ذاتش مثبت است را بدون فکر کردن انجام دهید ولی اگر ذره‌ای در آن شک دارید لازم است قبل از انجامش کمی فکر کنید. برای نمونه اگر دوست شما مریض شده و در بیمارستان بستری است بهترین کار این است که به عیادتش بروید زیرا این دیگر فکر کردن نیاز ندارد. روزانه از خودتان بپرسید چه کاری زندگی‌ام را بهتر میکند و همان کارها را انجام دهید. خیلی از اتفاقات ناگوار زندگی ما نشات گرفته از این همین پرسش ساده است که ما آن را از خود نمیپرسیم و پیش خود فکر میکنیم اتفاقات بد هیچگاه برای ما رخ نمی‌دهند.

برای نمونه: اگر شما در شب دید خوبی برای رانندگی ندارید بدون فکر کردن آن را انجام ندهید. شما در هر موقعیتی از زندگی میتوانید از خود بپرسید کدام کار بهتر است و همان را انجام دهید. نمونه دیگر: اگر شما به هر دلیلی علاقه خاصی به خرید اینترنتی مثل من دارید باید آگاه باشید محصولات الکترونیکی را نمیشود از روی عکس و نوشته انتخاب کرد مگر اینکه شما آن محصول را خوب بشناسید. خیلی جالب است انتخاب های درست در زندگی به راحتی قابل تشخیص هستند ولی این خود ما هستیم که آنها را نادیده میگیریم. پرسشهای هر شخص سطح کیفی زندگی آن فرد را بالا میبرد و مسیر موفقیت را برایش هموار میکند. از همین حالا تصمیم بگیرید که همیشه از خود بپرسید آیا این کار آیا این لباس آیا این غذا آیا این انتخاب آیا... برایم مناسب است یا نه؟


قدم 23 از 100

بقیه قدم ها: صد قدم تا شمای بهتر

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۸ دیدگاه
  1. avatar
    درست است واقعا خیلی از مشکلات رامیشه با یک سوال ساده وجواب دادن به اون از وقوع حوادث بد جلوگیری کرد

    ممنون
    • avatar
      درسته
      خواهش
    • avatar
      😊
    • avatar
      :)
  2. avatar
    سلام دوباره
    داداش سوالی ک دارم اینه ک چطوری واس زندگی کاروحالا درس ..میشه برنامه ریخت وموانع روبرداش ینی به طورمثال امروزیه کاری رو میخوام انجام بدم اگ ی چی پیش اومد چطوری مقابله کنم تا کارم خوب پیش بره؟؟دوس دارم همه چی نظم داشته باشه ینی ممکنه؟؟؟
    • avatar
      سلام. کتاب هدف برایان تریسی بخون خیلی خوبه و هر خط با دقت بخون اجرا کن
    • avatar
      بخونش
      خواهش :)
  3. avatar
    مردم موفق بیشتر اوقات در مورد آنچه که م یخواهند و نحوه دستیابی به آن فکر م یکنند. به دلیل
    همین تمرکز ذهنی، آ نها بسیار موف قتر از افراد عادی هستند؛ اما افراد ناموفق اغلب در مورد آنچه که
    نم یخواهند فکر و صحبت می کنند. آن ها غالباً در مورد اینکه چه کسی مسبب مشکلاتشان است فکر و
    صحبت می کنند که این کار موجب عادت کردن به این نوع تفکر در آ نها م یشود و وضع ازگذشته هم
    بدترمی شود.
    میزان خوش بینی شما بهترین معیار تعیین کننده میزان خوشبختی، تندرستی، ثروت و طول عمرتان است.
    عمق خوش بینی شما برابر است با میزان ورزیدگی ذهنتان.
    دانلودش کردم داداش ...این پاراگراف خیلی مهمه بنظرمن
    • avatar
      اره خیلی خیلی
  4. avatar
    میدونی ی تحلیل به ذهنم خورد ک عمیق بهش فک کردم . اونم اینک این سایت مطالب متنوعی داره تو بانوشتن این مطالب ک ی جورادمو میسازه درحقیقت خودت روهم ساختی ...این اتفاق بزرگیه اینجا هرکی بیاد مشکلی داشته باشه و باخوندن این مطالب اروم شه حتی ..
    خیلی کارت درسته
    تا اونجا ک میتونی ادامه بده .کاش میتونستم ی کاری کنم فعلا کاری ازم برنمیادش..بزودی ی امتحان درپیش دارم اگ قبول شدم به هدفام بیشتر نزدیک میشم ..راستی یکی ازارزوهامم اینه مثه شما به این پختگی برسم نظم و دقت ک تو این حالو هوارو داری
    • avatar
      وقتی هدف خودساختگی باشه تاثیر گذار هم میشه، ولی هدف فقط این باشه که بقیه رو بسازیم و خودمون اکی هستیم هیچ وقت اینطوری موفق نمیشیم.
  5. avatar
    اینجا رو به خاطر همین ک منیتی نداره دوس دارم ...ازاده ازاد...شاید بیشترچون رنگ خداهم تو مطالبت هس ..معرکس مرسی داداش بخاطرهمه چی
    • avatar
      موفق باشی
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید