حقوق زن برای خودش نیست

همون طور که حقوق و درآمد مالی مرد برای خودش نیست و کلا برای زندگی صرف میشه، حقوق زن هم از نظر من برای خودش نیست و برای زندگی که توش وارد شده باید خرج بشه.

به نظر من زیبا هست که هر دو یک حساب مشترک داشته باشن و هر چی در میارن در همون حساب مشترک بریزن. مدیریت خرج ها برعهده هر دوشون باشه و برای خرج کردن ها مشورت بگیرن از هم.

اینطوری وابستگی ها بیشتر میشه و این خودش زیباست. البته زمانی این روش مناسب است که سواستفاده نشه و زن و شوهر درک متقابل داشته باشن.

نظر شما درباره حقوقی که دارید چی هست و چی فکر میکنید؟

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۱۳ دیدگاه
  1. avatar
    من مخالف هستم
    نفقه طبق قانون بر عهده مرد است
    حقوق زن برای خودش
    مرد هم باید نفقه شو بده
    قانون قانوه برای همه یکسانه
    • avatar
      بله بایدها در قانون زیاد داریم.
      ممنونم از نظری که ارسال کردید و موفق باشید
  2. avatar
    اگه طرفین به اون سطح از شعور درک رسیده باشن و فرصت طلب نباشن بله!خداروشکر توی خونه ی ما همینطوره،کارت مشترکه سامانه همرا بانک بابام رمزش دست هممونه،و خونه هم واحد دوم که ساخت بابام به نام مادرمه:)
    • avatar
      خب این خیلی خوبه. منم اینطوری دوس دارم. خداروشکر پدر مادر منم اینطور هستند.
      ان شالله ما هم اینطوری باشیم.
      اره درک بالا مهمه اینجا. وگرنه از طرفین یکی درک نامناسبی داشته باشه اصلا این روش حساب مشترک جالب نیست.
  3. avatar
    سلام، حقوق زن برای خودشه:) و موظف به خرج کردنش برای خونه نیست، ولی اعتقاد شخصیم اینه که اگه شرایط مالی طرف مقابل طوری باشه که برای آسایش بیشتر نیاز به درآمد زن هم باشه،بهتره که برای خونش خرج کنه. حساب مشترک هم باعث میشه هیچ استقلال مالی برای زن در کار نباشه، ولی برای بخشی از درآمد و برنامه ریزی برای مخارج فکر خوبیه:)
    شاد و سلامت باشید.
    • avatar
      سلام :)
      بله اگر ۰ و ۱۰۰ نگاه کنیم وظیفه نداره. البته وظیفه تو سربازی بیشتر معنی میده توی زندگی جالب نیست. اونم زندگی های امروزی که گرونی به اوج رسیده
  4. avatar
    سلام
    چقدر جالب
    اون وقت یه سوال احیانا خانم علاقه داشته تو کار خیر خرج کنه ولی آقا راضی نباشه،اون موقع چطور؟؟
    • avatar
      سلام :)
      تو کار خیر؟ چه کاری بهتر از این.
      آقا راضی نباشه دیگه مشکل از اونه. اینجا زن و یا مرد غیرمنطقی باشن اون موقع این حساب مشترک خیلی روش جالبی نیست.
  5. avatar
    امیررضا کامیار
    از نظر من آدم باید فقط یکجای عمرش شراکت کنه و اونم در زندگیشه
    و وقتی در زندگی با کسی شریک شدی باید همه چیزت رو شریک بشی خاطرات و دارایی و...
    • avatar
      درسته. البته قدرت میخواد و کم پیدا میشه شریک اینطوری.
  6. avatar
    سلام
    بله ..هنر زن ویاد مرد نیخواد اول اعتماد و اینکه حرف و عملشون یکی باشه..به کلمه واقعی ما بشیم.کسی که تو بیان موارد من من میکنه در واقعا فقط خودشو میبینه..
    • avatar
      سلام
      البته این من من کردن بستگی داره. در حد نظر خوبه. قبل ازدواج من من کردن ها به نظرم بهتره ولی بعد ازدواج دیگه من باید بشه ما.
      به عبارت دیگه "جنگ اول به از صلح آخر است"
  7. avatar
    بستگی به طرف داره. دوست من از اوایل ازدواج همین کارو کرد و یکم بعد اون عاقا بست نشست تو خونه و گفت حقوق تو کافیه. حالا دوست من از صبح تا شب کار می کنه و بقیه رو باید یه بچه کوچیک رو نگه داره. اون عاقا نه کارهای خونه رو می کنه نه بچه رو نگه می داره.
    • avatar
      بله درسته. درک متقابل نباشه و سواستفاده بشه اصلا این روش جالب نیست. چه از سمت مرد و چه از سمت زن.
      ان شالله اون عاقا که اشاره کردید سرش به سنگ بخوره به خودش بیاد و بشه آقا درست و حسابی :)

  8. avatar
    سلام وقتتون بخیر
    بله کاملا موافقم و اینکه یه حساب مشترک درست کنن خیلی حس خوبیه چون زمانی که هرکدوم از زوجین کارمیکنن و زحمت میکشن اون کار کردن رو فقط بخاطر خودشون نمیبینن و این خیلی به ادم انگیزه میده داخل کارکردن
    و همچنین داخل کار خونه هم مرد باید کمک کنه و چون اسمش کار خونه هست دلیل بر این نمیشه ک فقط مخصوص به زن باشه و مرد هم اید همکاری کنه حتی در اشپزی و ظرف شستن
    وقتی دونفرباهم ازدواج میکنن یه نوع تعهد به هم میدن که در هر شرایط و در هر زمینه ای باعث رشد همدیگه بشن و این بنظرم خیلی مهارت میخواد
    من از زن برایان تریسی خیلی خوشم میاد چون از زبون خود برایان تریسی چندین بار شنیدم که میگه زنم باعث موفقیت هام شد و تمام تلاشم رو میکنم که برای همسرم یه همچین نقشی داشته باشم
    • avatar
      سلام. اره درسته
      بله موافق هستم کار خونه هر دو باید کمک کنن.
      برایان تریسی هم که الگوی منه :)
    • avatar
      ممنونم از حضورتون
  9. avatar
    با سلام متاسفانه در حق زنان در ایران در خیلی از موارد ضایع شده البته رو به بهبود هست ولی با استاندارد جهانی فاصله داریم .
    امید روزی که زن های ایران عزیز مون در انتخابات ریس جمهوری هم کاندید شوند .
    • avatar
      سلام
      به نظر من که اصلا ضایع نشده. خداروشکر هنوز تو ایران مثل ایتالیا زن ها به خاطر آزار و اذیت شوهراشون تظاهرات نمیکنن و یا تو انگلیس قدیم نمیان دو تا شوهر برای یک شب زن هاشون رو بهم هدیه بدن. تو خبرگزاری بی بی سی خوندم ۳۳ درصد از زن های اروپایی مورد تعرض قرار گرفتن. درباره عربستان هم دیگه حرف نزنم بهتره.
      اینا جهانی هستند خارج از ایران. استاندارد جهانی صرفا به ظاهر قشنگه. چون خیلی هامون نرفتیم برای همین خبر نداریم که چه مشکلاتی زن ها در اونجا دارن.
      باز با این حال تو کشور ما هم خیلی جا هست تا جایگاه زن بهتر از گذشته بشه و منظورم این نیست که ما خیلی خوبیم. ولی بیرون از ما هم فقط به ظاهر خوب میان.
  10. avatar
    کاملا موافقم
    و البته به شرطی که این اصل مهم یعنی درک متقابل فراموش نشه و موجب سواستفاده نشه.
    • avatar
      ممنونم از حضورتون 
  11. avatar
    کسی که ازدواج میکنه حتما باید به درک و مفهوم کلمه ازدواج و زندگی مشترک رسیده باشه
    وقتی درک کنه زندگی مشترک حتی مشکلات و خطا هاش مشترکه ساخت ی حساب مشترک براش کوچک ترین کاره
    وکارهای کوچک باعث ساخت ی خوشبختیه بزرگه ...
    • avatar
      نکته خیلی مهمی اشاره کردید. بله زندگی مشترک.
      ممنونم. نظرتون برای من خیلی مفید بود
  12. avatar
    سلام نظرات دوست های خوبم را خوندم . انا حقوق زن من برای من تبر و اره بود که هر روز بهم محنت میکرد که اون فلان وسیله رادمیخوری از حقوق من بود اون ناهار و یاشام که داری میخوری از حقوق من بود و خیلی محنت می شنیدم . همین باعث میشد اونوغذا را نخورم اون وسیله رااستفاده نمیکردم . این محنت هاش روی پول پرستیش بود . چون منکه حتی نمیدونستم چقدرحقوق میگیره و روزی پیش نیامد که بهش بگم از حقوق خودت یک ریال به من بده .. همین بیشتر و مسایل دیگر همه دست بدست داد و هم زندگی منو و خودش و بچه هام ازهم بپاشه . و بعدش هم بهم ضربه زد یک شب بهم زنگ زد و چندساعتی باگریه ازمن قول وقسم گرفت که ازدواج نکنم و جون دیدم خیلی گریه میکنه دل بدبخت من که اون منوبه این روزهاکشوند وهرجی سرم امد باعثش اون بود قول دادمش . و خدودا 14سال تنها زندگی کردم و لی دوسال پیش منو دید بهم گفت خیلی من بیدانضافی کردم توحقت بود کهوازدواج کنی ولی من نگذاشتم اما قسمم و پس میگیرم و برو ازدواج کن . گفتمش حالادبعد 12سال این حرفدو میزنی . خلاضه اینکه حقوق و پول زنم برای من بدبختی ودبیچاره گی و تنهایی همراه داشت . ازخانم های مخترم خواهش میکنم باهمسرتون دست توی دست همدیگر کنید و زندگی خوبی برای خودتان و فرزندانتون بسازید
    • avatar
      سلام.
      به نظر من که شما اشتباه بزرگی کردید حرفش رو گوش کردید. با این حال هیچ وقت دیر نیست :)
      ممنونم از اینکه تجربه خودت رو به اشتراک گذاشتی.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید