۵

با کسی ازدواج کنید که خودش رو درست و حسابی دوست داره

دسته بندی :

 ازدواج

من از شما یک سوال ساده می‌پرسم، آیا تا حالا قهرمانی رو دیدید که توانایی نداشته باشه؟ قهرمان منظورم سوپرمن، بتمن و ... نیست. ممکنه مادر با لبخندهاش بشه قهرمان زندگی شما ولی لبخندهای مستمر قدرت میخواد.

باید با کسی ازدواج کنیم که وقت برای دانش و ارتقای خودش میذاره و از چیزی که یاد گرفته به شکل مفید داره استفاده میکنه. وگرنه آدم باسواد اهل دک و پوز زیاد دارم، هر چند مخاطب من اینا نیستند.

من اگر به فکر ارتقای خودم نباشم چطور میتونم تو رو خوشبخت کنم؟ خیلی ساده است نه؟ شما اگر به فکر ارتقای خودت نباشی چطور میتونی من رو خوشبخت کنی؟ دست خالی؟ حتما آدم های زیادی دیدید که قبل ازدواج میگن من تو رو خوشبخت کنم و فعلان اینا و اخرش شبیه به شعارهای انتخاباتی میشه، نه؟ هر زمان قهرمان خودمون شدیم میتونیم قهرمان دیگران باشیم.

حالا منظورم از دانش این نیست که باید دانشگاه رفت و مدرک گرفت (من یک سالی است که دانشگام تموم شده هنوز سراغ گرفتن مدرکم نرفتم از بس در این دنیا بی ارزش است) در کل مدرک بد نیست ولی اولویت نداره، بیشتر مهارت مهم است، مثلا خانم های خونه دار میتونن مهارت اشپزی ارتقا بدن، برن خیاطی آموزش ببینن و ازش درآمد کسب کنن، با درآمد هم به خودشون کمک میکنن و هم به همسر و از طرفی سرشون مشغول میشه. برن مهارت های زناشویی رو یاد بگیرن و اونچه رو که یاد گرفتن رو بیان به همسرشون یاد بدن، چه چیزی بهتر از این؟ و ۱۰۰ تا کار دیگه.

تازه این موارد برای کسانی بود که خونه دار هستند، وگرنه شاغل ها هم باید به دنبال کلی مهارت باشن. ولی نکته مهمی که است اینکه هر کسی در هر جایگاهی باید به دنبال بهبود روابط باشه، اگر زن و شوهر با هم به دنبال این مهارت ها باشن اون آتش اول زندگی بعد از ۵ سال خاموش نمیشه و از هم دلسرد نمیشن (برای همین آمار طلاق در اوایل زندگی بالاس) و تازه یاد میگیرن چطور آتش رو قوی تر کنن. یک کار هوشمند این است که مثلا یکیشون که فقط آزاد بیشتری داره بره دنبال این مهارت و اون چیزی رو که یاد گرفته رو بیاد به همسرش یاد بده، اینطوری خیلی جذاب تر هم هست. 

خلاصه:

اگر شغلی دارید باید به فکر ارتقای اون باشید، اگر دانش فردی دارید باید به فکر ارتقای اون باشید، با ارتقای خودتون بشید قهرمان خودتون تا شرایط قهرمان شدن برای بقیه رو هم داشته باشید. و باید تلاش کنه تا بهترین خودش باشه برای من و بالعکس

--------------------

این روزها فایل درباره ازدواج من زیاد صحبت میکنه و بازارش داغ شده :دی و قصد دارم نکاتی رو در قالب برچسب "نکاتی که همسرم باید قبل ازدواج بداند" دسته بندی کنم، تا این ادرس ها رو بدم اون شخص مقابل بخونه و بیشتر و بهتر بدونه من دنبال چه چیزی هستم.

نظر شما چی است؟ خوشحال میشم در این باره نظر ارسال کنید.

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۵ دیدگاه
  1. avatar
    سلام
    به نطر شخصی کار عاقلانه نیست..
    چون اگر فردی بخواهد شما رو به دست بیاره ..فرق نمی کنه..هستند خانم ها که برا اینکه مردی مال خودشون کنند.کلی ترفند به کار می برند..
    وهستند آقایون بخواهند رو کم کنند و فرد مال خودشون کنند..سو استفاده کنند...
    اگر ازدواج ها به طلاق کشیده میشه.دلایل متعدد داره..یک مورد بلد نبودن مدیریت افراد در زندگی هست..
    • avatar
      سلام، متوجه منظور شما نشدم. هدف در این پست ارتقای فردی است و همش درباره همین صحبت شده، شما ارتقای فردی رو کار عاقلانه ای نمیدونید؟ یا چیز دیگر؟
  2. avatar
    هیوا جعفری
    سلام
    به نظرم کار جالبیه. چون طرف مقابل راحت تر می تونه فکر کنه
    • avatar
      سلام درسته، تقریبا ۲۰ تا مقاله با این موضوع کم کم انتشار میدم. فکر کنم روی خودشناسی هم کمک کنه.
    • avatar
      سلام، اوکی

  3. avatar
    سلام وقتتون بخیر
    اصل موفقیت اینه که خودتو در هر زمینه ای ارتقا بدی
    ولی فقط به اون قسمت هایی که دیده میشه مثل(جسم و...)توجه نکنی بلکه به چیزهایی که دیده نمیشن هم توجه کنی مثل روحت
    جسم ادم اگه بهش نرسی چون دیده میشه سروصدامیکنه ولی روح ادم هیچ سروصدایی نمیکنه و جالبه بدونیم اگه روزی بیست دیقه هم براش وقت بزاریم براش کلیه
    حالا ممکنه یکی بیاد بگه من روح رو نمیبینم پس قبولش ندارم به قول دکتر ذاکر(مدیرموسسه کنکور ابن سیناو...)خب شما جاذبه ی زمین روهم نمیبینی ولی قبولش داری مهرمادری رو نمیبینی ولی قبولش داری...یه وقتایی میگی حالم خوبه خب منظورت اینه که وضعیت جسمانیت تغییری کرده؟مسلما نه و منظورت روحته...یه سری چیزها دیده نمیشن ولی هممون قبولش داریم
    بنظر من علاوه بر ارتقای شغل و تحصیل ونیروی جسمانی بیایم یکم به فکر ارتقای روحمون باشیم که همه چیز به اون بستگی داره و بهتون پیشنهاد میکنم که حتما کتاب چهاراثر از فلورانس اسکاول شین رو مطالعه کنین
    • avatar
      سلام. کاملا درسته. اگر کسی خودش رو واقعا دوست داشته باشه به این سمت ها حرکت میکنه.
  4. avatar
    خداوند کامل است
    روح اوست که در ما دمیده شده
    همه ما این جمله ها رو قبول داریم ولی بعضی باور ها نباید در حد باور بمونن باید به یک هدف تغییر پیدا کنن اگه بتونیم باورهای مثبتمون رو به هدف تغییر بدیم خیلی خوبه .
    نمونش میشه کامل شدن یا همون قهرمان خودمون وبقیه شدن .
    • avatar
      ب نظرم باور و هدف بازوهای مهم موفقیت هستند. باور انرژی میده هدف مسیر میده.
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید