۴

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت 27 - وقتی منفی بافی میکنیم چه اتفاقی میافتد؟

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت 27 - وقتی منفی بافی میکنیم چه اتفاقی میافتد؟

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

قسمت 27:

وقتی منفی بافی میکنیم چه اتفاقی میافتد؟

هرچه بیشتر منفی بافی میکنیم و راهی هم برای رها ساختن آن نمی یابیم انرژی خود را راکد نگه میداریم. وقتی درگیر منفی بافی میشویم ممکن است سعی کنیم اعتماد و اطمینان داشته باشیم ولی وقتی دست به کاری خطیر میزنیم، همچنان دستخوش اضطراب و سردرگمی میشویم؛ بدین ترتیب اعتمادبه نفس ما زائل شده است. ما آرزوی درونیمان را برای فعالیت بیشتر و پیشرفت کردن احساس میکنیم ولی متوجه میشویم عقب نگه داشته شدهایم.

اما وقتی درگیر منفی بافی میشویم، شاید دلمان بخواهد شاد باشیم ولی احساس میکنیم که با افسردگی و تأسف خوردن برای خود، بیشتر در خود غرق میشویم. لذت ما کم میشود و احساس میکنیم میل درونیمان شادبودن است اما آن را نمی یابیم. این فرایند در افرادی با حساسیت کمتر که از کمبودهای خود بی اطلاع هستند، متفاوت است. آنها تاحدودی شاد هستند ولی این افراد از دیر باز مفهوم لذت بردنهای واقعی را از بین برده اند.

فراموش نکنیم وقتی منفی بافی میکنیم ممکن است بخواهیم نسبت به خودمان احساس خوبی داشته باشیم ولی هنوز گرفتار احساس گناه و بی ارزشی هستیم. ما نمیتوانیم خلوص، معصومیت و خوبی را که حاصل آن است احساس کنیم.

ما به خاطر اشتباهات گذشته مان احساس تباهی و بیهودگی میکنیم و نمیتوانیم خودمان را ببخشیم. در نتیجه احساس میکنیم در قبال دیگران مسئول هستیم. اگر هنگام کودکی برای اشتباهاتمان تنبیه میشدیم ممکن است خودمان هم مجازات کردنمان را ادامه دهیم.روحهای حساس، منفیگرایی دیگران را به درون خود میکشند چون آنها بیشتر در معرض خطر هستند. منفیگرایی که آنها احساس میکنند ترکیبی از منفی بافیهای خودشان همراه با منفی بافیهای دیگران است. آنها مانند اسفنج به هر جا که میروند منفی بودن و احساسات منفی دیگران را به درون خود میکشند.

اما چیزی که به دیگران اجازه میدهد حساسیت کمتری داشته باشند توانایی فرونشاندن احساسات است. بعضی افراد هنگام عصبانیت نیاز ندارند احساساتشان را مورد بررسی قرار دهند تا به احساس بهتری برسند. این افراد فقط میخواهند احساساتشان را انکار کنند یا نپذیرند و سرانجام به راه خودشان بروند. این روش برای افرادی که حساسیت کمتری دارند مفید است ولی برای کسانی که حساس ترند نمیتواند مفید واقع شود.در واقع افراد، منفیگرایی خود را سرکوب میکنند، آنها نه تنها این احساسشان را به دیگران منتقل میکنند بلکه منفیگرایی کمتری را از جهان جذب میکنند.


 قسمت 27 از 35

بقیه قسمت ها: مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۴ دیدگاه
    • avatar
      :)
  1. avatar
    حسین فقط زندگی
    سلام
    چند روزه به خدا میگم : منو آفریدی منو چند بار از مرگ نجات دادی کاش برا همه مفید باشم
    خداوندا در این شب ها دلم رو تکون بده من می خوام بی دلیل تا صبح بیدار نباشم
    • avatar
      سلام
      ان شالله که اینطوره
    • avatar
      :)
  2. avatar
    حورا بانو
    اینا مامانُ باباشون دعواشون نمیکنه دستاشونو کردن توو سطل رنگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من اگه بودم سر به تنم نمیموند:/
    • avatar
      بله ممنون برای این نکنه :)
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید