۶

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت چهارده - راهکارهایی منطقی برای مثبت اندیشی و موفقیت

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی - قسمت چهارده - راهکارهایی منطقی برای مثبت اندیشی و موفقیت

مثبت اندیش باش تا کامروا باشی

قسمت چهارده: 

راهکارهایی منطقی برای مثبت اندیشی و موفقیت

1 - خودتان را دوست داشته باشید:

لازمه نگاه مثبت به جهان این است که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید. این بدان معنی نیست که خود را کامل بدانید، ولی حداقل خودتان راخوب و قابل قبول به شما آورید. درباره خود به طور مثبت صحبت کنید و از بی اعتبار ساختن خود بپرهیزید.

2 - نقطه تمرکز فکری خود را تغییر دهید:

زمانی را صرف فکر کردن به کارهای کامل و خوبخود بکنید و به کوتاهی های خود نیندیشید، اگرهر روز صبح با این تفکر بیدار شوید، روز را به طرز خوبی آغاز کرده اید. وقتی در مورد خودتان احساس راحتی بیشتری کردید، وقت آن میرسد که با چیزهایی که در شما نگرانی ایجاد می کند مبارزه کنید.

3 - از جملات مثبت استفاده کنید:

استفاده مکرر از جملات مثبت یک حافظه جدید و امیدوار در ذهن ناهشیار شما خلق میکند، بنابراین پس از چند بار تمرین به طور خودکار بیشتر مثبت فکر میکنید، مثلا میتوانید بگویید: هر روز و در هر طریق من بهتر و بهتر میشوم. تا جایی که ممکن است جمله مثبت شما باید تنها حاوی کلمات مثبت باشد، بهتر است کلماتی که موجب ترس شک یا شکست میشوند به کار نروند. تا از جمله مثبت، نهایت استفاده را ببرید. یادتان باشد هر چه را که بر زبان بیاورید همان را به دست خواهید آورد، زیرا واژه ها نیز مانند افکار بر وضعیت و شرایط ما تاثیر میگذارند. اینکه یاد بگیریم خود را مجاز به داشتن چه افکار و گفتن چه حرفهایی بدانیم ایجاب میکند که متفاوت از دیگران باشیم و این ویژگی شاخص همه مردم خوشبخت است. بیان مثبت به معنای بی نیازی از تلاش نیست بلکه بدین معناست که برای شرطی سازی ذهن نسبت به خواسته های خود یک راه میانبر در اختیار شماست.

4 - به مشکلات مانند محکی برای ارزیابیتوانایی خود نگاه کنید:

استرس وقتی پیدا میشود که ما به موقعیتی که میتواند شبیه فراخوانی برای نمایش گذاشتن توانایی ما باشد،بسان یک تهدید نگاه کنیم. وقتی روند آرام نقشه های ما توسط تغییرات متلاطم شود، خشمگین و رنجیده میشویم و طوری که عمل میکنیم که گویا این وقفه یا تغییر کوچک کل پروژه ما را درمعرض نابودی قرار داده است، ولی واقعیت چیز دیگری است رفتار شما در برابر یک مشکل تعیین کننده چگونگی راه شما برای حل کردن آناست. مثلا برکنار شدن از یک موقعیت شغلی،میتواند در ابتدا یک شوک بزرگ باشد، ولی درعین حال میتواند یک جهت بهتر و جدیدتر را به شما نشان دهد که اگر شغل قدیمی خود را از دست نداده بودید، آن را نمی یافتید. اگر نقشه های شما برای خرید یک خانه جدید درهم میریزد ممکن است اول به شکل یک فاجعه نمود پیدا کند ولی در عین حال میتواند شما رابه سمت خرید یک خانه بهتر هم راهنمایی کند.

جمله هایی طلایی برای شما

  •  بخش بزرگی از درآمدتان به شما تعلق دارد و اگر نتوانید آن را پس انداز و سرمایه گذاریکنید، بذر بزرگی در شما نیست.
  •  تفکر منبع اصلی ثروت، موفقیت پیشرفتهای مادی، کشف هاو اختراعات بزرگ و همه کامیابیهاست.
  •  کار خودتان را انجام دهید اما نه فقط درحد وظیفه بلکه اندکی بیشتر و از روی سخاوت،همین مقدار اندک به اندازه تمام کار ارزش دارد.
  •  برنده شدن یک چیز، گاه گاهی نیست بلکه همیشگی است.
  •  انضباط فردی یعنی توانایی وادار کردن خود به انجام به موقع کارهایی که باید انجام دهید، چه خوشتان بیاید و چه نیاید.
  •  رمز خوشبختی، داشتن ذهنی سالم در بدنسالم است.
  •  تجارب خود را به عنوان فرهنگی بزرگ درنظر بگیرید که با هر طرحی که شما بخواهید میتوانید آن را بگسترانید و هر روز یک نخ به آن اضافه میکنید.
  •  لحظات بزرگ و پراقتدار تاریخ جهان را پیروزیهایی تشکیل میدهند که به دنبال شور و اشتیاقی رخ داده اند.
  •  این ذهن است که بدی را به خوبی، مفلوک یا خوشبخت، ثروتمند یا فقیر می آفریند.
  •  آنچه در ماست، در قیاس با آنچه در درون ماست ناچیز است.
  •  پر اهمیتترین کارها هرگز نباید کم اهمیتترین کارها بشوند.
  •  هیچ دوستی بدون اعتماد و هیچ اعتمادی بدون یکپارچگی وجود امکانپذیر نیست.

"یگانه انسان خوشبخت کسی است که تصور می کند خوشبخت است"


قسمت 14 از 35

بقیه قسمت ها:

در روزی بسیار نزدیک همه ما دستانمان از دنیا کوتاه خواهد شد و گدای چند صلوات از انسان های روی زمین می‌شویم، پس من هر شب برای بازدیدکنندگان سایتم صلوات میفرستم، یعنی برای تو که این متن را میخوانی، حال می‌شود تو هم برای من بفرستی؟ :)
جهت دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود ، در خبرنامه عضو شوید
۶ دیدگاه
    • avatar
      نه
      میتونی نخونی یا دنبال نکنی :)
      تا وقتی این قلب ما میزنه از این جور پست ها میزنیم :)
    • avatar
      :)
    • avatar
      😅😜😜😜😜
      کجای کاری 
      هنوز قسمت 14 از 35 هس :)))
      مثبت اندیشی یعنی همه چی
      نمیشه که از همه چی دست برداشت :)
  1. avatar
    این راهکارها خیلی مفید هستن،
    برای اینکه برگردم به خود اصلیم از این راهکارها استفاده می کنم و خیلی هم تاثیرگذاره...
    اینکه من خودم رو قبول دارم و قبلا موفق بودم و الان هم میتونم دوباره به همون قبل برگردم، و این توانایی رو دارم و اگه اتفاقی به ظاهر بد یا مشکلی پیش بیاد به عنوان یه پله برای پیشرفت و کسب تجربه بهش نگاه می کنم و اتفاقا اینها رو نه فقط تو حرف بلکه تو عمل هم این مدت به خودم ثابت شد که دید ما در مقابله با اتفاق و نتیجه ای که به دست میاد و برداشت ما از نتیجه خیلی تأثیر گذاره و تو این مدت هم کلی انفاقای خوب برام افتاده و از هر اتفاقی هم که افتاده چه خوب و چه به ظاهر بد، راضیم...
    خدایا شکر
    :))
    • avatar
      کارت درسته 
      زاویه نگاه به یک اتفاق خیلی مهمه
      و اینکه ادم شکرگزار باشه یک نعمت هست
      موفق باشی 🌹
    • avatar
      :)
  2. avatar
    یک اتفاق خوب
    ... گاهی پیش می آید که دلت یک اتفاق خوب می خواهد. اتفاقی که از روزمرگی نجاتت دهد. اتفاقی که حالت را خوب کند. حتا حاضری در هوای یخ زده ی زمستان پیاده قدم بزنی. به هوای اینکه آفتابی بتابد و تو را گرم کند. نمی دانی چه می خواهی! فقط می گویی منتظر یک اتفاق تازه هستی .به ترنمی دلبسته می شوی و روزی هزار بار با گوش جان آن نوای موسیقی را می شنوی اما باز هم نمی دانی که چه می خواهی! آشفته و بی قرار هستی و باز هم نمی دانی که چه می خواهی!
    من راز این بی قراری ات را می دانم. دلت یک دوست می خواهد. کسی را که فقط بشود با او چند کلام حرف زد. شاید هم گاهی دلت یواشکی چیز بیشتری بخواهد! شاید هم دلت به سرش زده باز عاشق شود!...

    "شیما سبحانی"
    • avatar
      اره 
      دل بعضی وقت ها یواشکی بدجوری ادم رو دیوونه میکنه
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زندگی، یعنی عشق فرصت همراهی با، امید است درک همین اکنون است وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم رسم پذیرایی از تقدیر است یعنی تکاپو یعنی هیاهو شب نو، روز نو، اندیشه نو یعنی حرکت و امید
کانال تلگرام در بیان دنبال کنید